bokstugan.blogg.se

Hej jag är en kille på 17 år som gillar att läsa böcker. Jag spelar också fiol och på den här hemsidan så tänker jag skriva om böcker jag har läst och ge dom betyg.

ALLEGIANT

Publicerad 2015-03-09 16:59:44 i Allmänt,

 
Handling : Efter den chockerande nyheten om att staden har varit ett experiment och att det finns en hel förstörd värld utanför murarna, så har nu människorna delats upp i två grupper. Den ena gruppen är de som vill ha ett falanglöst samhälle och struntar i omvärlden. Den andra gruppen är den som kallar sig själv för Allegiant och vill återinföra falangerna samt ge sig ut i världen bakom murarna. Till den senare gruppen ansluter sig Four, Tris och deras vänner och de blir de första som får uppdraget att ta sig ut ur staden. Efter en farlig jakt lämnar de äntligen murarna bakom sig… och det är början på en framtid ingen av dem hade räknat med…
 
 
 Omdöme: Samma sak som med insurgent som med den här,den här boken var jätte bra,känndes inte som så mycket action som i Insurgent men flera hemligheter blev avslöjade här och det tyckte jag var jätte bra och vissa karaktärer visade sidor man inte trodde fanns. Det är en väldigt bra bok som jag kan rekomendera varmt om. Men ärligt talat,slutet var inte inte som man trodde,blev lite ledsen att slutet blev som det blev.
 
Författare:Veronica Roth
 
Antal sidor: 400 sidor
 
Bästa karaktärer: Tris visar ännu en gång prov på hennes mod och hon växer bara till en bättre karaktär hela tiden!
 
Andra böcker i denna serier: Divergent,Insurgent
 
Betyg: 5/5 solar 🌞🌞🌞🌞🌞

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela